Hur ser unga på sig själva och samhället? Vilka vanor formar deras vardag? Rapporten Livsstil, identitet och samhälle ger en grundlig introduktion till individen Gen Z – hur de mår, vad som intresserar dem och hur deras tillvaro ser ut.
Med återkommande frågeställningar kartlägger vi vad som är viktigt för unga i livet just nu, hur de definierar sin identitet och hur de ser på sin omvärld. Dessutom lägger vi extra fokus på aktuella ämnen som engagerar generationen – i år med fokus på relationer, dejting och ungas inställning till tro och religion. Här får du allt du behöver veta för att förstå ungas livsstil och värderingar idag.
Är du intresserad av att boka en workshop, en föreläsning eller beställa en målgruppsanalys? Fyll i dina uppgifter i formuläret så hör någon av våra experter av sig!
Gymnasierapporten belyser ungas val av skola och program, samt hur information och kommunikation inför valet påverkar deras beslut. Här får du en heltäckande bild av vad som väger tyngst i gymnasievalet.
Högskolerapporten fokuserar på ungas syn på och inställning till att studera vidare. Den lyfter varför unga väljer att plugga, vilka utbildningar de intresserar sig för, och hur och var de vill studera.
Rapporten visar hur unga ser på framtida arbetsliv, vad som styr yrkesval och hur de förhåller sig till arbete, branscher och karriär.
Denna rapport går på djupet med ungas matvanor, från konsumtion och relation till matlagning till vilka faktorer som påverkar deras val av mat.
Hur engagerar varumärken unga idag? Rapporten undersöker ungas sociala medievanor, deras syn på reklam och favoritkreatörer. I år fokuserar vi också på hur unga upptäcker nya produkter och gör research när något fångar deras intresse.