Fakta om Ungdomsbarometern 2025

Intervjumetod:  Enkät via postal och digital inbjudan, samt fokusgrupper och djupintervjuer 

Målgrupp: Unga i Sverige 15-24 år

Fältperiod: 3 oktober - 4 november 2024

Antal intervjuer i studien totalt: 17 445st.

Ungdomsbarometern 2025 finns sammanställd i sex olika temarapporter:

Alla temarapporter inom studien tillhör kategorin specialrapporter och är därför inte tillgängliga för nedladdning. Hela rapporten, inklusive möjligheten att beställa tematiska föredrag och fördjupande analyser, är tillgänglig för köp.
Rapportomslag: Tre tjejer ligger på en gräsmatta och äter glass

2025

Livsstil, identitet och samhälle
Omslag UB2025 Gymnasium

2025

Gymnasierapporten
Omslag UB2025 Högskola

2025

Högskolerapporten
Omslag UB2025 Arbetsliv

2025

Arbetslivsrapporten
Omslag UB2025 Mat och Måltider

2025

Mat och måltider
Omslag UB2025 Varumärken, kommunikation och sociala medier

2025

Varumärken, kommunikation och sociala medier

Vill du ha mer information om Sveriges största ungdomsstudie?

Hör av dig till oss så kikar vi på hur vårt team av experter kan hjälpa till.