Hur ser unga på arbetslivet? Arbetslivsrapporten ger en gedigen kunskapsbas om vad som är viktigast för unga när de väljer yrke och arbetsplats – värdefullt för dig som vill attrahera och behålla nästa generation på arbetsmarknaden.
Vi på Ungdomsbarometern har under flera år följt ungas inställning till arbetslivet och deras värderingar kopplade till arbete och karriär. I årets rapport tittar vi närmare på vad som driver ungas yrkesval och hur de ser på sin framtid i arbetslivet.
Är du intresserad av att boka en workshop, en föreläsning eller beställa en målgruppsanalys? Fyll i dina uppgifter i formuläret så hör någon av våra experter av sig!
Rapporten ger en fördjupad inblick i ungas värderingar och normer samt hur dessa påverkar deras vardag, tillvaro, samhällssyn och framtidstro.
Gymnasierapporten belyser ungas val av skola och program, samt hur information och kommunikation inför valet påverkar deras beslut. Här får du en heltäckande bild av vad som väger tyngst i gymnasievalet.
Högskolerapporten fokuserar på ungas syn på och inställning till att studera vidare. Den lyfter varför unga väljer att plugga, vilka utbildningar de intresserar sig för, och hur och var de vill studera.
Denna rapport går på djupet med ungas matvanor, från konsumtion och relation till matlagning till vilka faktorer som påverkar deras val av mat.
Hur engagerar varumärken unga idag? Rapporten undersöker ungas sociala medievanor, deras syn på reklam och favoritkreatörer. I år fokuserar vi också på hur unga upptäcker nya produkter och gör research när något fångar deras intresse.