Hur ser unga på gymnasievalet? Gymnasierapporten ger en fördjupad inblick i ungas tankar kring ett av livets första stora beslut – valet av gymnasieskola och program.
Rapporten undersöker hur omvärldsfaktorer som AI och global oro påverkar ungas tankar kring gymnasievalet, samtidigt som den belyser de mer personliga övervägandena – som vilken skola och miljö de vill spendera de kommande tre åren i. Genom att gräva djupare i olika perspektiv ger rapporten en djupare förståelse för vad som väger tyngst i ungas beslut.
Är du intresserad av att boka en workshop, en föreläsning eller beställa en målgruppsanalys? Fyll i dina uppgifter i formuläret så hör någon av våra experter av sig!
Rapporten ger en fördjupad inblick i ungas värderingar och normer samt hur dessa påverkar deras vardag, tillvaro, samhällssyn och framtidstro.
Högskolerapporten fokuserar på ungas syn på och inställning till att studera vidare. Den lyfter varför unga väljer att plugga, vilka utbildningar de intresserar sig för, och hur och var de vill studera.
Rapporten visar hur unga ser på framtida arbetsliv, vad som styr yrkesval och hur de förhåller sig till arbete, branscher och karriär.
Denna rapport går på djupet med ungas matvanor, från konsumtion och relation till matlagning till vilka faktorer som påverkar deras val av mat.
Hur engagerar varumärken unga idag? Rapporten undersöker ungas sociala medievanor, deras syn på reklam och favoritkreatörer. I år fokuserar vi också på hur unga upptäcker nya produkter och gör research när något fångar deras intresse.