Rapporten Mat och måltider ger en djupgående inblick i ungas mat- och dryckesvanor. Här får du veta vad, hur, när och varför unga äter som de gör, baserat på data och trender som vi har följt över lång tid. Många av frågorna i rapporten har ställts återkommande under flera år, vilket gör det möjligt att kartlägga förändringar och utveckling i ungas konsumtionsbeteenden.
Med analyser som kopplar resultaten till ungas livsstil får du inte bara insikter om vad som sker, utan också en fördjupad förståelse för varför dessa trender och beteenden uppstår. Detta gör rapporten till en ovärderlig resurs för dig som vill förstå ungas relation till mat.
Är du intresserad av att boka en workshop, en föreläsning eller beställa en målgruppsanalys? Fyll i dina uppgifter i formuläret så hör någon av våra experter av sig!
Rapporten ger en fördjupad inblick i ungas värderingar och normer samt hur dessa påverkar deras vardag, tillvaro, samhällssyn och framtidstro.
Gymnasierapporten belyser ungas val av skola och program, samt hur information och kommunikation inför valet påverkar deras beslut. Här får du en heltäckande bild av vad som väger tyngst i gymnasievalet.
Högskolerapporten fokuserar på ungas syn på och inställning till att studera vidare. Den lyfter varför unga väljer att plugga, vilka utbildningar de intresserar sig för, och hur och var de vill studera.
Rapporten visar hur unga ser på framtida arbetsliv, vad som styr yrkesval och hur de förhåller sig till arbete, branscher och karriär.
Hur engagerar varumärken unga idag? Rapporten undersöker ungas sociala medievanor, deras syn på reklam och favoritkreatörer. I år fokuserar vi också på hur unga upptäcker nya produkter och gör research när något fångar deras intresse.