Hur interagerar unga med varumärken och digitala kanaler? Rapporten Varumärken, kommunikation och sociala medier ger en omfattande bild av ungas mediekonsumtion, sociala medievanor och attityder till reklam och varumärken.
Rapporten kartlägger hur unga upptäcker nya produkter, fattar köpbeslut och förhåller sig till innehåll och information online. Vi undersöker allt från informationsinhämtning och källkritik till påverkansfaktorer och attityder till olika reklamkanaler. Här får du en komplett överblick över ungas digitala värld och vad som engagerar nästa generation konsumenter.
Är du intresserad av att boka en workshop, en föreläsning eller beställa en målgruppsanalys? Fyll i dina uppgifter i formuläret så hör någon av våra experter av sig!
Rapporten ger en fördjupad inblick i ungas värderingar och normer samt hur dessa påverkar deras vardag, tillvaro, samhällssyn och framtidstro.
Gymnasierapporten belyser ungas val av skola och program, samt hur information och kommunikation inför valet påverkar deras beslut. Här får du en heltäckande bild av vad som väger tyngst i gymnasievalet.
Högskolerapporten fokuserar på ungas syn på och inställning till att studera vidare. Den lyfter varför unga väljer att plugga, vilka utbildningar de intresserar sig för, och hur och var de vill studera.
Rapporten visar hur unga ser på framtida arbetsliv, vad som styr yrkesval och hur de förhåller sig till arbete, branscher och karriär.
Denna rapport går på djupet med ungas matvanor, från konsumtion och relation till matlagning till vilka faktorer som påverkar deras val av mat.